negen

26 maart 2018 - Nederhemert, Nederland

Hoi

Nummer 9. Het gaat hard. en toch ook weer niet hard, sinds het feit dat ik in 2015 al begonnen ben met het schrijven van deze blog. Ik weet niet zo goed meer wat ik allemaal moet schrijven. Ik kan echter wel een paar tips geven voor goede vakantie ideeën.

In Portugal kun je erg leuk op vakantie gaan. Het is goedkoop en de cultuur is erg ontspannen.

Afgelopen zomer ben ik met mijn toenmalige vriend een aantal weekenden op stap geweest naar bijzondere plaatsen. Ik begin met Nazaré in Portugal. Het ligt langs de kustlijn dus het is naast de Atlantische Oceaan. En ja, het is echt fantastisch. Lekker tussen de bergen in en de oceaan op loopafstand. Heerlijk.

Het is een hele oude stad en het heeft een eigen klederdracht voor de mannen en vrouwen. Een rijke vissers geschiedenis waar veel waarde aan gehecht word. Ook staat Nazaré bekend om de hoge golven die daar lans de kust omhoog spatten. Surfers gaan er graag naartoe en in het najaar zijn er speciale evenementen om de hoge golven heen gebouwd. Omdat het aan de kustlijn is zijn er ook nog eens bijzonder betoverend mooie stranden met hele hoge en steile bergrotsen. Ik zag het allemaal aan en ineens veranderde ik in een klipgeit en klom over al de rotsen heen en het is echt puur genieten. Dat was natuurlijk niet het enige. Het is een klein toeristisch dorpje en er zijn een heleboel dingen te zien en te doen. Lekker lamballen op het strand en door het stadje heen zwerven. Over de boulevard heen slenteren en dan het klimmen op de grote rotsen bij het strand. Het lijkt op een dijk die niet ophoud. Zo steil is het daar.

Volg mijn advies maar op en zoek het maar eens op. Portugal.

Ik heb natuurlijk goed nagedacht over mijn volgende bestemming en ik denk dat het Malta gaat worden. Maar dan eerst even mijn rijbewijs halen en dan ben ik klaar voor de volgende reis.