De zesde
25 oktober 2015 - Biella, Italië
"Daar komt pippi langkous jolohee jolohoo jolohopsasa!" Was waarschijnlijk de gedachte van de familie Vella toen ik hier aankwam. Ze vergelijken mij allemaal met 'Anna' van Frozen, en met pippi langkous. Joepie. Maar ach, ik kan het wel verdragen en dat is maar goed ook want ze blijven erover doorgaan.. Maar het leuke is: ik krijg steeds meer vrijheid om te doen en laten wat ik wil. Schoonmaken en opruimen word enorm gewaardeerd maar het is wel iets wat elke dag moet gebeuren. Het lukt me steeds beter om mezelf bezig te houden met vanalles en nogwat. Strijken, wassen , drogen, vouwen, opruimen en voor Jacky zorgen. Jaja, Annemieke maakt soms hele impulsieve, onoverdachte beslissingen maar ze heeft het goed naar haar zin hier. Ik heb niet de verkeerde beslissing gemaakt en ik weet voor 100% zeker dat ik die niet alleen heb gemaakt. Het is een uitdaging om de cultuur te leren kennen en om er in mee te leven. Deze week ging voor mijn gevoel heel snel voorbij. Het is nu al zondagmorgen en ik heb lekker uitgeslapen tot 9 uur ofzo. hahaha die kinderen zijn veel te vroeg wakker en ze maken veel te vroeg herrie. Deze week is een beetje anders verlopen dan de andere weken. De vader van dit gezin (Allessandro) moest geopereerd worden aan zijn schouder en dat moest gebeuren in Florence. Moeder Francesca ging natuurlijk met hem mee voor wat morale steun en om de auto te besturen ook hebben ze, om het leven voor mij wat makkelijker te maken, een van de dochters meegenomen. Op donderdagmorgen moesten ze om 7 uur de trein hebben dus om half 7 de deur uit. Gelukkig zijn ze heel stil geweest zodat er niemand wakker is geworden. Drie kwartier later ging ik de 2 schoolgaande kinderen wakker maken, maar die wilde echt niet uit bed komen. Dan maar de dekens weghalen. Deden mijn ouders vroeger ook, iets waar ik echt een bloedhekel aan had. Vooral op zondagochtend. het aankleden en ontbijt geven ging allemaal aardig gesmeerd, maar goed ook want ik had me al voorbereid op een oorlog. De rest van de dag ging hartstikke goed want ik heb de kinderen gewoon naar beneden gestuurd. Daar wonen opa en oma en die vinden het keileuk om voor die kinderen te zorgen. Prima. Jacky heb ik gewoon bij me gehouden want daar heb IK de verantwoordelijkheid voor gekregen en niemand anders! Hij heeft ook bij mij op de kamer geslapen en ik ben er nou achter dat hij best vreemde slaap gewoontes heeft. Hij snurkt en is met zn benen aan het stampen en hij huilt in zn slaap en per slot van rekening was hij het hele ledikantje aan het verkennen met zn voorhoofd. Best vaag toch? Maar ach, vannacht heb ik weer ongekend goed kunnen genieten van de rust en ik heb heerlijk geslapen. Ik ben erg benieuwd wat er volgende week allemaal gaat gebeuren omdat allessandro nu met zn arm in een mitella zit en vrij weinig kan doen. We zien wel wat de week ons brengt. Maar voor nu.. aankleden en een pot thee zetten. Voor verdere vragen en opmerkingen kan u contact opnemen met mij via WhatsApp of een relatie plaatsen. Dikke vette knuffel voor iedereen.
Ohja: vliegticket om weer terug naar huis te komen is geboekt. jeeej!!!!
Ohja: vliegticket om weer terug naar huis te komen is geboekt. jeeej!!!!

X